خانه > مقالات > برنامه امتحانات نهایی شهریور 1402

برنامه امتحانات نهایی شهریور 1402

برای این منظور سازمان آموزش و پرورش 24 مرداد ماه سال جاری بخشنامه نحوه برگزاری و زمان بندی آزمون های شهریور ماه را ابلاغ کرد. چنانچه به کسب اطلاعات نسبت به تاریخ برگزاری امتحانات نهایی در شهریور ماه سال جاری علاقه مند هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. در بخشنامه ای که در ادامه […]

برنامه امتحانات نهایی شهریور 1402

برای این منظور سازمان آموزش و پرورش 24 مرداد ماه سال جاری بخشنامه نحوه برگزاری و زمان بندی آزمون های شهریور ماه را ابلاغ کرد.

چنانچه به کسب اطلاعات نسبت به تاریخ برگزاری امتحانات نهایی در شهریور ماه سال جاری علاقه مند هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. در بخشنامه ای که در ادامه آمده برنامه امتحانات شهریور همه پایه ها طبق موارد زیر را مشاهده می کنید.

برنامه امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی شهریور ۱۴۰۲

برنامه امتحانات نهایی دوازدهم تجربی شهریور ۱۴۰۲

برنامه امتحانات نهایی دوازدهم انسانی شهریور ۱۴۰۲

برنامه امتحانات نهایی دوازدهم رشته معارف شهریور ۱۴۰۲

دانلود برنامه امتحانات نهایی شهریور 1402
دانلود برنامه امتحانات نهایی شهریور 1402

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی شهریور ماه

بر اساس اعلام سازمان آموزش و پرورش، براساس هماهنگی های انجام شده زمان امتحانات نهایی شهریور ۱۴۰۲ در بازه زمانی هشتم تا سی و یکم شهریور ماه انجام خواهد شد.

امتحانات شهریور چگونه است (1402)

امتحانات نهایی یکی از مهم ترین مراحل برای دانش آموزان است چراکه نمرات این امتحانات تاثیر مستقیم بر کارنامه و رتبه داوطلبان کنکور سراسری می گذارد. از سال ۱۴۰۲ تاثیر سوابق تحصیلی از حال تاثیر مثبت به حال تاثیر قطعی تغییر پیدا کرده است.

یعنی اینکه از این پس نمره داوطلب در حال مثبت و منفی بر کارنامه کنکور اعمال اثر می کند اما در سال های گذشته این تاثیر تنها به صورت مثبت اعمال می شد. این تغییر نشان می دهد که اهمیت سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی بیش از پیش افزایش یافته است و دانش آموزان باید برای کسب نمرات عالی در امتحانات نهایی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

دانش آموزانی که در امتحان نهایی نوبت خرداد موفق به کسب نمره قابل قبول نشده‌اند، می‌توانند در این مرحله با آگاهی از برنامه امتحانات نهایی شهریور ماه و برنامه ریزی صحیح نمرات خود را جبران کنند. 

اطلاع از برنامه امتحانات نهایی شهریور ماه برای دانش آموزان بسیار مهم است. دانش آموزان باید با توجه به برنامه امتحانی برای مطالعه دروس برنامه ریزی نمایند. برای آگاهی شما دانش آموزان گرامی در ادامه برنامه امتحانات نهایی شهریور ماه ۱۴۰۲ پایه دوازدهم را ارائه کرده‌ایم.

چگونه در شهریور قبول شویم     

چگونه امتحان شهریور را پاس کنیم؟ این سوالی است که خیلی از دانش آموزان به دنبال آن هستند. امتحانات نهایی شهریور از اهمیت زیادی برخوردار است و مردود شدن در امتحانات نهایی شهریور می تواند دردسر بزرگی ایجاد کند. بذا توصیه می شود برای قبولی در امتحانات شهریور حتما برنامه ریزی قبلی داشته باشید و از روش های درس خواندن برای شب امتحان استفاده کنید. برای این منظور به لینک شب امتحان چگونه درس بخوانیم مراجعه کنید.         

برنامه امتحانات نهایی شهریور پایه نهم ۱۴۰۲

دانش آموزان پایه نهم تحصیلی که موفق به قبولی در امتحانات نهایی خرداد نشده‌اند، می توانند در امتحانات نهایی شهریور شرکت کرده و نمرات خود را جبران نمایند. امتحانات نهایی پایه نهم با پایه دوازدهم تفاوت دارد. این امتحانات به صورت استانی برگزار می‌شوند و تاریخ دقیق آن در استان متفاوت است. 

به همین دلیل نمی توان برنامه دقیقی همچون امتحانات پایه دوزادهم ارائه داد. دانش آموزان برای اطلاع از برنامه امتحانات نهایی شهریور ماه پایه نهم باید به مدرسه یا آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کنند. 

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *